A 60 órás képzés célja, hogy a befogadó iskolák többségi és gyógypedagógusait felkészítse az inklúzió elméletére és gyakorlatára. A résztvevők • megismerkednek az inkluzív nevelés intézményi folyamatainak azonosításával, kialakításával, fejlesztésével, • felkészülnek azoknak az attitűdöknek és kompetenciáknak a kialakítására, amelyekkel az együttnevelés megvalósítható a konzorciumban részt vevő intézményekben. A hatvan órás képzés első harminc órája 2013.április 18-19-20-án került megrendezésre a Közgazdasági Politechnikumban. A képzést Mészárosné Kőpataki Mária vezette. Az első napon a résztvevők megismerkedtek az integráció történeti alakulásával Európában és Magyarországon. Saját élményű gyakorlatokkal összegyűjtötték mindazokat a pedagógusi attitűdöket és kompetenciákat, melyek a sikeres integráció feltételei. A második napon a sajátos nevelési igény kategóriáinak megismerése történt. A harmadik napon a pedagógus és a szülők kompetenciáinak megvitatása után az együttnevelést végző pedagógusok és szakemberek együttműködését, a szervezet működését vizsgálták a résztvevők.
2013. május 30-31-június 1. A második kurzuson a befogadó iskolák konkrét feladatait, a pedagógusok felkészülésének lépéseit tanulták meg a résztvevők. A tanfolyam résztvevői fejlesztési tervet, óravázlatot készítettek, melyben a tanult ismeretek gyakorlatban történő alkalmazását mutatták be.
|
Képzések >